grudnia 30, 2017

Kodujemy na papierze (cz. 3) - wyznaczanie trasy

Przygotowałam dla Was kilka kolejnych ćwiczeń polegających na wyznaczaniu lub odczytywaniu trasy (drogi), dzięki czemu wskażemy hasło lub doprowadzimy bohatera naszego ćwiczenia to wyznaczonego celu.

Na początek mniejsza plansza, a tym samych krótsze hasło do odczytania...

 

 Tym razem zadanie ucznia polega na zaplanowaniu drogi pająka tak, aby odczytać wskazane hasło.


No i w końcu puste plansze do samodzielnej pracy ucznia...


Kiedy uczeń zakończy prostsze zadania, może spróbować swoich sił w większym diagramie






A teraz nieco inne zadanie - rodzaj labiryntu, w którym trzeba zaplanować i rozpisać trasę...
Uczeń może rozpisywać trasę używając pojedynczych strzałek w określonych kierunkach lub używać powtórzeń (pętli), co będzie dobrym wprowadzeniem do sterowania robotem...



Przykładowe zadania:





W tym ćwiczeniu wprowadziłam dodatkowe elementy (klucze) i miejsca, które trzeba ominąć podczas planowania trasy (czaszka). Uczeń może sam zdecydować jak oznaczyć podczas planowania trasy moment zebrania klucza.


Jeśli uznacie, że przygotowane przez mnie ćwiczenia mogą się Wam przydać, poniżej umieszczam link do pliku PDF.


https://drive.google.com/file/d/14bWM4qLym_1EcUStRXTMPzaY-8J8EbZv/view?usp=sharing


Dajcie znać, czy ćwiczenia przydały się i czy podobały się Waszym uczniom...



Brak komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.