Przygotowałam dla Was wielkanocny projekt w Scratchu, nic specjalnego. Wymaga jeszcze dopracowania, ewentualnie rozbudowy. Zachęćcie swoich uczniów do aktywności, niech modyfikując skrypty, wprowadzą własne pomysły i udoskonalą jego funkcjonowanie.
Wykorzystałam w tym projekcie następujące elementy:
- nadawanie komunikatów,
- wartość losowa (dla współrzędnych)
- zmiana sceny (poziomy gry)
- zmienna (licznik punktów)
Po drobnych modyfikacjach projekt może przyjąć postać dowolnej gry, wystarczy zmiana postaci duszków, ewentualna zmiana scenerii. Można również wprowadzić elementy utrudnienia, które opóźnią przejście do kolejnego etapu - np. ujemne punkty za niezłapanie jajka na czas, za dotknięcie innego niż jajko duszka itp.
Zdajcie się na pomysłowość i kreatywność Waszych uczniów...
Skrypty dla duszków-jajek:
Skrypty duszka-zajączka:
Skrypty duszka-przycisku START
Resztę szczegółów można sprawdzić testując program: