marca 19, 2018

Scratch - wielkanocny projekt

Przygotowałam dla Was wielkanocny projekt w Scratchu, nic specjalnego. Wymaga jeszcze dopracowania, ewentualnie rozbudowy. Zachęćcie swoich uczniów do aktywności, niech modyfikując skrypty, wprowadzą własne pomysły i udoskonalą jego funkcjonowanie.

Wykorzystałam w tym projekcie następujące elementy:
  • nadawanie komunikatów,
  • wartość losowa (dla współrzędnych)
  • zmiana sceny (poziomy gry)  
  • zmienna (licznik punktów) 
Po drobnych modyfikacjach projekt może przyjąć postać dowolnej gry, wystarczy zmiana postaci duszków, ewentualna zmiana scenerii. Można również wprowadzić elementy utrudnienia, które opóźnią przejście do kolejnego etapu - np. ujemne punkty za niezłapanie jajka na czas, za dotknięcie innego niż jajko duszka itp.

Zdajcie się na pomysłowość i kreatywność Waszych uczniów...



Skrypty dla duszków-jajek:







Skrypty duszka-zajączka:


 Skrypty duszka-przycisku START



Resztę szczegółów można sprawdzić testując program:


5 komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.