lipca 23, 2018

Terminarz nauczyciela, mój terminarz...


Od wielu lat szukam kalendarza, który spełni moje oczekiwania i nauczycielskie potrzeby - do tej pory takiego nie znalazłam. Zawsze znajdą się w nim takie strony (rubryki), których w ogóle nie wykorzystam, a z drugiej strony brak mi miejsca na notowanie takich treści, których nie mogę umiejscowić w żadnej z gotowych rubryk.

Szukałam również w Sieci, znajdowałam różne pomysły, formy, wersje - zawsze czegoś brakowało.
Postanowiłam więc przysiąść i stworzyć terminarz na własną miarę. Będę go testować w nowym roku szkolnym, ale chciałabym również oddać go w Wasze ręce. [plik do pobrania PDF][plik do pobrania DOCX] Wystarczy wydrukować i wpiąć do segregatora. Stworzyłam wersję czarno-białą, najbardziej uniwersalną. Wystarczy użyć kolorowych flamastrów i zakreślaczy, aby spersonalizować jego karty.

Terminarz przygotowałam w formacie A4, ale możecie też wydrukować dwie karty na jednej stronie, wtedy będzie pasował do segregatora formatu A5. Po wydrukowaniu ułóżcie go w takiej kolejności, jaka będzie dla Was najwygodniejsza. Wydrukujcie tylko te strony, które uznacie za przydatne. Z myślą o klasach większych niż 26 uczniów, przygotowałam też puste tabele, które możecie "donumerować" według potrzeb.

W kalendarzu wpisałam daty świąt, ale też niektóre ważne daty, które związane są z rożnymi szkolnymi przedsięwzięciami i imprezami. Resztę dopiszcie według własnych potrzeb.

W moim terminarzu znalazły się następujące elementy:
  • plan zajęć
  • plusy/minusy
  • oceny
  • dane uczniów
  • składki
  • kalendarz roku szkolnego 2018/2019 (www.men.gov.pl) + miejsce na dodatkowe dni wolne
  • miesięczny kalendarz (od sierpnia 2018 do lipca 2019) + "do załatwienia"
  • adresy/telefony (skorowidz a-z)
  • terminy posiedzeń RP
  • terminy spotkan z rodzicami, wyjazdów/wycieczek, imprez i uroczystości szkolnych 
  • terminy szkoleń/warsztatów/kursów/webinarów
  • adresy ciekawych stron internetowych
  • notatki

Poniżej wybrane elementy terminarza:

 




6 komentarzy:

  1. Dla mnie bomba. Wszystko jest :-). Brawo :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się całkiem, całkiem :) ta karta z rozpiską rad pedagogicznych mogłaby się powtarzać raz w miesiącu i mogłoby tam być więcej miejsca, na notatki. Tak samo odnośnie do zebrań z rodzicami. No i fajna czcionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja!!! Jestem pod wrażeniem. Jest wszystko czego nauczyciel może potrzebować :) Super sprawa. Dzięki że masz ochotę się tym podzielić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super !!! Brawo jest w nim wszystko czego nauczyciel może potrzebować. Świetna sprawa. Super że masz ochotę się tym podzielić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć, jestem Beata i również uczę informatyki. Jeśli chodzi o kalendarz, to bardzo mi się podoba jednak brakuje mi również rubryk na wpisanie daty do wystawienia zagrożeń oraz propozycji ocen, z którymi zapoznajemy rodziców i uczniów. Pozdrawiam i zapraszam do grona znajomych.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Bardzo podoba mi się pomysł, skradnę z chęcią.
    Dodałabym stronę "Notatki z posiedzeń Rady Pedagogicznej" lub lepiej rozbudowałabym "Posiedzenia Rady Pedagogicznej" (daty i notatki). Generalnie ze strony 30 zrobiłabym przynajmniej 4 kartki, na każdej miejsce na notatki zw. z danym tematem. Z doświadczenia wiem, że przygotowując np. wycieczkę lub zebranie takie notatki tworzę.
    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.