lipca 26, 2018

Wakacyjne kodowanie


Wakacje, wszystkie dzieciaki na nie czekają, a jak już upragnione nadejdą, nie wiadomo co zrobić z taka ilością wolnego czasu. Moja córcia stale się nudzi, podsuwam jej różne pomysły, ale nie zawsze spełniają jej oczekiwania.

Ostatnio - chwała jej - sama znalazła sobie zajęcie. Przypomniała sobie, że ma dwa ogromne słoje koralików z IKEA (PYSSLA) i zaczęła tworzyć różne elementy. Po scaleniu ich powstały różne przedmioty - breloki do kluczy, podstawki pod kubek...




...i tutaj zapaliła mi się czerwona lampka - MAM POMYSŁ!

Wymyśliłam, że przy pomocy tych kolorowych koralików, można świetnie kodować rożne wzory graficzne.

Pierwszym etapem może być stworzenie projektu na papierze, który uprzednio został zakodowany. Czyli rolą ucznia jest najpierw odkodować obraz (patrz mój wcześniejszy wpis:
https://tikowybelfer.blogspot.com/2017/12/kodujemy-na-papierze-dyktanda-graficzne.html ), stworzyć projekt na papierze, a następnie przenieść go na płytkę w postaci wzoru z koralików. Ostatni etap to już rola dorosłego, aby zaprasować stworzony przez dziecko wzór, dzięki czemu powstaje efekt końcowy.

Oczywiście całą zabawę można odwrócić. Może najpierw powstać wzór na płytce, następnie młody koder przeniesie go na papier (można również wykorzystać generator kodu udostępniony na stronie bloga NowoczesneNauczanie.edu.pl: http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/generator.html ) i zakoduje (oczywiście w generatorze obraz zostanie zakodowany automatycznie).



Płytki do układania koralików mają cztery kształty, więc daje nam to sporo możliwości. Największa forma kwadratowa ma wymiar 29x29 koralików, więc możemy tworzyć nawet skomplikowane obrazy.
Żeby łatwiej się Wam pracowało, przygotowałam kartę pracy z pustym formularzem do kodowania obu kwadratowych płytek. W formularzu uwzględniłam również kolory ikeowskich koralików  [plik do pobrania]





Oto kilka przykładów prac wykonanych przez moją córkę, być może będą inspiracją dla Was.














Brak komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.