stycznia 29, 2018

Programujemy z Angry Birds...

Dziś wrzucam kilka słów na temat jednego z kursów dostępnych na stronie
https://studio.code.org/hoc/1
jest to kolejne, doskonałe narzędzie do wprowadzenia dzieciaków w świat kodowania (programowania).

Tym razem bohaterem gry jest Angry Birds, znany dzieciom z kreskówek i gier ptaszek, który pokonuje labirynty, aby dotrzeć do świnki.

Zadaniem ucznia jest ułożenie sekwencji poleceń (klocków), których wykonanie doprowadzi bohatera do celu. Na początku są to klocki kierunkowe, później pojawiają się pętle (powtórz, powtórz aż). W kolejnych zadaniach uczeń musi uzupełnić algorytm wykorzystując klocki, które już zostały do niego "włożone" bez możliwości ich usunięcia. 

Należy jednak wspomnieć, że poprawny algorytm zbudowany z klocków można niejako przekonwertować do postaci poleceń języka JavaScript, dzięki temu uczeń może zobaczyć, jakie polecenia odpowiadają klockom użytym w algorytmie.















4 komentarze:

  1. Każdy sposób jest dobry żeby zacząć przygodę z programowaniem. Takie gry potrafią już nauczyć odpowiedniej dedukcji, rozwiązywania problemów, co na pewno przyda się w programowaniu

    OdpowiedzUsuń
  2. Na sam początek nie tylko nauka ale też i zabawa! Dzięki temu dzieci mogą polubić programowanie i później na poważnie się zająć tą dziedziną

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne są te gry :D pamiętam do dziś swój pierwszy konkurs programowania z okodowanie robota, który miał wykonywać różne czynności

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.