stycznia 11, 2018

Kodujemy na papierze - zaszyfrowany obrazek

Przygotowując kolejny zestaw ćwiczeń zainspirowałam się znalezioną w Sieci łamigłówką matematyczną, którą wykorzystałam na kółku matematycznym. Pomyślałam, że to świetny pomysł ma szyfrowanie (kodowanie) różnych znaków np. liter.

W poniższym diagramie zakodowałam kwadrat - cyfra opisująca wiersz lub kolumnę oznacza ilość zamalowanych kwadratów w tym wierszu lub kolumnie. Między ciągiem kwadratów nie ma przerw.


Ten przykład pokazuje, jak kodujemy rysunek, jeśli między zamalowanymi kwadratami ma być przerwa. Kod "1  1  1" oznacza, że w kolumnie są trzy zamalowane kwadraty, ale między każdym z nich jest przerwa (przynajmniej na 1 kratkę, ale może być też większa) - patrz rysunek:


Inne przykłady, w których zakodowałam litery:




Inny przykład:



A teraz podnosimy stopień trudności:




Puste diagramy do samodzielnego kodowania obrazków:






Tutaj całość do pobrania w pliku PDF:

https://drive.google.com/file/d/1wVSC9QiOEgKd0eDnHQhnEb5UDyMO-uAa/view?usp=sharing

Brak komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.