stycznia 29, 2018

Scratch - działania pamięciowe

Ostatnio z moimi uczniami wykonywałam ćwiczenie w Scratch-u, które polegało na przygotowaniu automatu do odpytywania z tabliczki mnożenia. Postanowiłam nieco go rozbudować i powstał automat, który odpytuje z dodawania i odejmowania w zakresie do 200 (maksymalny wynik to 200) i z tabliczki mnożenia w zakresie do 100. Kwestia dzielenia to już bardziej skomplikowane zadanie, ale oczywiście do zrobienia. Można uczniom zasugerować, aby zastanowili się nad takim problemem.

Aby uczeń wiedział jak wybrać określone działanie, na scenie umieściłam napis, sugerujący jaki przycisk należy wcisnąć, aby móc wykonywać określone ćwiczenie.


Oczywiście w takim przedsięwzięciu niezbędne jest zadeklarowanie zmiennych, w tym przypadku dwóch liczb i licznika punktów.


Skrypt dotyczący dodawania:




Skrypt dotyczący odejmowania może przyjąć dwie postaci, jeśli zależy nam aby wynik był zawsze dodatni, musimy uwzględnić to tworząc odpowiednią sekwencję kroków. Jeśli dopuszczamy wynik ujemny, skrypt będzie bardzo podobny do skryptu dodawania.


Skrypt, w którym dopuszczamy wyniki ujemne:


Odejmowanie z zawsze dodatnimi wynikami:



Pewnie zauważyliście że oba skrypty różnią się następującym fragmentem:


... i wreszcie skrypt mnożenia:




Brak komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.