stycznia 04, 2018

Scratch - labirynt (planszówka)

Tym razem pokażę Wam jak stworzyć w Scrach-u prostą planszówkę, którą można dodatkowo rozbudować o kolejne poziomy lub na drodze duszka ustawić inne, dodatkowe przeszkody. Moja gra składa się z dwóch plansz (dwóch poziomów), na drodze duszka pojawiają się elementy, za zebranie których zbiera się punkty (zmienna Punkty). Taką planszę najlepiej przygotować samodzielnie, według własnego pomysłu, dla ułatwienia umieszczam link do pliku z czystą planszą, podzieloną jedynie na równe kwadraty. Przypomnę tylko, że scena ma wymiary 480x360 pikseli, co umożliwia podzielenie jej na identyczne pola o rozmiarze 40x40 pikseli.



Poniżej umieszczam przykładowe skrypty dla poszczególnych duszków - kota, który jest bohaterem gry, jabłek (elementy do zbierania na pierwszej planszy) oraz bananów (elementy do zbierania ma drugiej planszy) jak również informację o zadeklarowanej zmiennej (Punkty)




Skrypty kota:



Skrypty jabłek (różnią się jedynie współrzędnymi rozmieszczenia ich na planszy)




Skrypty bananów - podobnie jak w przypadku jabłek, różnią się tylko współrzędnymi.

 

Zachęć swoich uczniów, aby rozbudowali tą grę, pozwól im na kreatywność, a z pewnością będziesz zaskoczony ich pomysłami i efektami ich pracy.

Tutaj możesz zobaczyć jak wygląda mój projekt...

2 komentarze:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.