stycznia 03, 2018

Scratch - mini gra - łapanie jabłek

Tym razem chciałabym pokazać Wam jak stworzyć prostą grę (oczywiście można ją rozbudować bardziej, ale to pozostawcie pomysłowości i wyobraźni Waszych uczniów) polegającą na łapaniu spadających elementów (w moim przypadku jabłek).


Na scenie (przygotowanej samodzielnie) ustawiamy trzy drzewa, w moim przypadku są to duszki, które pełnią tylko rolę części tła. Ponadto dodajemy elementy, które będą spadać (tutaj jabłka) i duszka, który będzie łapał spadające elementy (krab).


Poniżej skrypty dla kraba sterujący nim:


Skrypty dla poszczególnych jabłek - zauważcie, że różnią się tylko współrzędnymi...




Zauważyliście z pewnością, że pojawiła się zmienna Punkty, która zlicza udane chwyty. Oczywiście należałoby zastanowić się nad tym ile powinna trwać dana gra i ewentualnie dopracować jej skrypty - ale tak jak pisałam wcześniej uczniowie z pewnością sobie z tym poradzą. Można również dodać więcej jabłek na drzewach lub zwiększyć ilość drzew. Myślę, że fajnym pomysłem byłoby również stworzenie kolejnych plansz tej gry...


Zachęcam do wypróbowania tego projektu i zachęcenia uczniów do dopracowania szczegółów i wprowadzeniu indywidualnych pomysłów.

5 komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.