października 11, 2018

Informatyka "bez prądu"

Zdarza się czasami awaria zasilania. W moim przypadku wiedziałam, że podczas zajęć nie będzie prądu - mogłam się więc do tego przygotować. Dysponowałam trzema tabletami, zainstalowałam więc na nich skaner kodów QR i wykorzystałam w części zadań.
Z mojej podręcznej "biblioteki" plików wybrałam te, które mogłabym wykorzystać - mając na uwadze również to, że obchodzimy właśnie Code Week, postawiłam głównie na kodowanie. Przemyciłam również kilka zadań, które dotyczyły tematyki omawianej akurat na zajęciach informatyki.....i zorganizowałam mini turniej.

Muszę przyznać, że uczniowie świetnie się bawili, pojawiła się rywalizacja i emocje. W wolnej chwili zorganizowaliśmy również z uczniami partyjkę warcabów, wykorzystując planszę (wydrukowaną na plandece) i kolorowe kubeczki.

Skoro pomysł się sprawdził, oddaję w Wasze ręce zestaw zadań. W pliku są wszystkie wykorzystane przeze mnie ćwiczenia. Na lekcji miałam je poukładane z podziałem na klasy: 6, 7 i 8. Jeśli będziecie chcieli je wykorzystać, wybierzcie te, które będą pasowały tematycznie i stopniem trudności.

Myślę, że taki zestaw zadań warto mieć w zanadrzu również, kiedy wybieramy się na zastępstwo - nie zawsze mamy bowiem dostęp do pracowni komputerowej.

















2 komentarze:

  1. Mega ciekawy post. Dla chcącego, nic trudnego. Zawsze znajdzie się sposób, by porozwijać swoją wyobraźnię i zdolności matematyczne, które można przenieść potem na projektowanie stron internetowych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.