sierpnia 07, 2019
Aplikacje 3D VR w służbie edukacji
Już od dłuższego czasu testuję rożne aplikacje AR i VR, które można wykorzystać w szkole.O kilku z nich pisałam wcześniej tutaj:
https://tikowybelfer.blogspot.com/2019/03/alfabet-po-angielsku-rozszerzona.html
https://tikowybelfer.blogspot.com/2019/02/rozszerzona-rzeczywistosc-dla.html
Wspomnę tylko, że planuję również wpis o MERGE CUBE - Ci którzy choć trochę interesują się rzeczywistością rozszerzoną wiedzą co to takiego, pozostałych już zapraszam do lektury, wpis już wkrótce.
Dziś natomiast chciałabym zaprezentować Wam kilka aplikacji, które wykorzystują technologię 3D VR w celu prezentacji treści edukacyjnych. To aplikacje z różnych dziedzin - biologii, fizyki, historii... - zobaczcie sami:
link do Sklepu Play: https://play.google.com/store/apps/developer?id=Mozaik+Education&hl=pl
W każdej z nich - jeśli idzie o przeglądanie treści - mamy do dyspozycji dwie możliwości. Możemy wyświetlić je zwyczajnie na ekranie urządzenia mobilnego lub wykorzystać okulary VR, dzięki którym staniemy się częścią stworzonej przez aplikację rzeczywistości.
W pełni interaktywne sceny można obracać, powiększać lub wyświetlać pod określonym kątem.
Większość aplikacji zawiera animacje, quizy. Materiał dostępny jest w kilku językach.
Niewątpliwie, każda z nich w sposób niezwykle atrakcyjny dla młodego człowieka zaznajamia z zagadnieniami z określonego działu tematycznego. Korzystanie z takich aplikacji, będzie ciekawą odmianą od wertowania papierowego podręcznika.
Każda z aplikacji pokazuje rzeczywistość, której nie moglibyśmy poznać "na żywo" lub było by to niemożliwe w warunkach szkolnych. Pozwala zajrzeć w głąb ludzkiego ciała, przyjrzeć się niedostrzegalnym gołym okiem bakteriom, przenieść się na Akropol czy spotkać dinozaura.
Uważam, że technologia VR i AR jest przyszłością edukacji. Pozwala bowiem przenieść się do miejsc normalnie niedostępnych, już nie istniejących lub dostępnych ludzkim oczom jedynie po znacznym skalowaniu (zwiększeniu lub zmniejszeniu). Pozwala podróżować w czasie i przestrzeni. To zawsze fascynowało - bez względu na użytą technologię.
Zachęcam Was do przyjrzenia się tym aplikacjom, być może znajdziecie wśród nich tą, która wpisze się w tematykę Waszej lekcji.
Poniżej screen-y obrazujące możliwości niektórych aplikacji:
Ciało ludzkie (mężczyzna / kobieta)
Bakterie
Słońce
Tower of London (XVI wiek)
jeśli ktoś z was lubi wirtualną rzeczywistość tak samo jak ja, polecam wam zajrzec do tego VR Project salonu wirtualnej rzeczywistości. na prawde moim zdaniem jest tam swietna rozrywka i jak najbardziej warto jest wracac tam nawet kilka razy
OdpowiedzUsuń