października 19, 2019

Zagadki dla młodych adeptów matematyki

Kiedy młody człowiek zaczyna przygodę ze szkołą - niezwykle ważne jest, aby stosować różne formy i metody pracy - również, a może przede wszystkim - naukę poprzez zabawę. Dzięki temu uczeń, w przyjemny dla niego sposób, utrwala nabyte umiejętności.

Dzieciaki uwielbiają rebusy, zagadki, łamigłówki... Dzięki nim uczą się logicznego myślenia, analizy treści, uważności... w związku z tym trzeba po nie sięgać regularnie.


Kiedy trafiły w moje ręce "Rymowane zagadki matematyczne", byłam trochę sceptycznie nastawiona, ale już pierwsze "przekartkowanie" książeczki, mile mnie zaskoczyło.




W pierwszej kolejności zwróciłam uwagę na bardzo przyjemną szatę graficzną - tak już mam, że zwracam uwagę na to, czy książka wygląda estetycznie - i nie ważne, czy jest to kolejny na mojej półce kryminał, zbiór zadań z geometrii, czy książeczka dla najmłodszych.

Kiedy przyszła kolej na zapoznanie się z treścią, również mile zostałam zaskoczona. Prócz zagadek, na kartach książeczki znajdziemy pytania, które prowokują nas do rozmowy z młodym człowiekiem.

Które ptaki nie latają?
Co to znaczy "zrobić milowy krok"?
Po co bobry budują tamy?
Co to są Mazury?
Co to jest bocznica?
Co to jest dystans?
Co to znaczy "mimochodem"?

To tylko kilka z nich...

Zbiór zagadek poprzedzony jest rymowanym wstępem, który wprowadza dziecko w świat liczb jednocyfrowych. Dalej w kolejności pojawiają się zagadki dotyczące dodawania i odejmowania, zadania związane z kolejnością (tutaj znajdziecie zagadki dotyczące kalendarza, zegara), zadania z dodatkowym wyzwaniem (te wymagają sięgnięcia do wiedzy ogólnej, a poza tym trzeba przed ich wykonaniem wykonać pewne założenia).

Ta ostatnia grupa zagadek podoba mi się najbardziej. Aby poprawnie je rozwiązać uczeń musi coś zaważyć, dostrzec pewne zależności, prawidłowości, wykazać się określona wiedzą...

Podsumowując - uważam, że jest to pozycja, która powinna pojawić się w klasowej lub domowej biblioteczce. Treści w niej zawarte, będą nie tylko świetnym sposobem na doskonalenie umiejętności liczenia, ale mogą stać się też pretekstem do dyskusji na różne tematy dotyczące otaczającego nas świata.










Więcej informacji znajdziecie na stronie Wydawnictwa Kapitan Nauka
https://www.kapitannauka.pl/uczen-od-6-lat/2044-rymowane-zagadki-matematyczne-9788366237384.html

1 komentarz:

  1. Świetne rebusy dla dzieci! Ostatnio na swoim blogu zamieściłem zagadki dla dorosłych :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.