października 12, 2022

Chemia i fizyka NA LUZIE

Serię "Matematyka na luzie" prezentowałam Wam już jakiś czas temu. Niedawno dotarła do mnie "Fizyka na luzie" i "Chemia na luzie" - obie dedykowane klasom 7-8.

O ile matematyka jest mi bliska, o tyle fizyka i chemia obca zupełnie. Spojrzałam więc na obie pozycje okiem laika (no coś tam jeszcze pamiętam ze szkoły 😀).

To co podoba mi się w tych książkach, to to, że:

  • wszystkie treści z klas 7-8 są w jednym miejscu, 
  • obie pozycje - podobnie zresztą jak w przypadku matematyki - napisane bardzo przystępnym językiem - a przecież o to właśnie chodzi,
  • szata graficzna - moim zdaniem - bardzo atrakcyjna,
  • mnie urzekły odręczne, kolorowe notatki - od razu kojarzą się z uczniowskim zeszytem - są bardziej przyjazne niż druk,
  • oczywiście obie książki to tandem z aplikacją, która w fantastyczny sposób uzupełnia treści z książki.
Na stronach obu pozycji znajdują się markery, które przekierowują nas do dodatkowych treści: filmików, rozwiązań zadań, wizualizacji wybranych treści w formie AR (rozszerzonej rzeczywistości).
Aplikacja prócz czytnika AR zawiera powtórki z każdego działu oraz możliwość sprawdzenia swojej wiedzy w mini teście. To znacznie ułatwia samodzielną pracę ucznia - bo to z tą myślą powstały pozycje "na luzie".
Mnie jako nauczycielowi bardzo zależy na tym, aby młodzi ludzie potrafili samodzielnie kierować procesem uczenia się, staram się ich wdrażać w ten proces od klasy czwartej. 

Myślę, że obie pozycje świetnie nadają się do wykorzystania podczas samodzielnego zgłębiania jakiegoś tematu, przygotowania się do powtórzenia czy podsumowania materiału. Dzięki nim uczeń może uzupełnić i uporządkować swoją wiedzę. Myślę sobie, że takie pozycje świetnie sprawdzą się w nauczaniu domowym, które w ostatnich latach staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem. Są alternatywą dla standardowych podręczników. 

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie EDUTECHNOLOGIES.EU












 

 

 

 

 


Brak komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.