grudnia 01, 2019
Matematyczny kalendarz adwentowy 2019
Drodzy uczniowie - podobnie jak w zeszłym roku - przygotowałam dla Was matematyczny kalendarz adwentowy. Codziennie będę na nim dodawać jedno
świąteczne zadanie. Tym razem nieco go urozmaicę - natkniesz się w nim na kody QR lub linki, które będą skrywać różne treści.
Zachęcam Was do rozwiązywania pojawiających się w kalendarzu zadań. Najbardziej aktywnych czeka nagroda...
Zachęcam Was do rozwiązywania pojawiających się w kalendarzu zadań. Najbardziej aktywnych czeka nagroda...
listopada 15, 2019
Procenty - powtórzenie
Zadania - Wordwall
Zadanie 1. - kliknij aby rozwiązać
Zadanie 2. - kliknij aby rozwiązać
Zadanie 3. - kliknij aby rozwiązać
Zadanie 4. - kliknij aby rozwiązać
Test w serwisie Quizizz - kliknij aby rozwiązać
Zadanie 1. - kliknij aby rozwiązać
Zadanie 2. - kliknij aby rozwiązać
Zadanie 3. - kliknij aby rozwiązać
Zadanie 4. - kliknij aby rozwiązać
Test w serwisie Quizizz - kliknij aby rozwiązać
października 19, 2019
Zagadki dla młodych adeptów matematyki
Kiedy młody człowiek zaczyna przygodę ze szkołą - niezwykle ważne jest, aby stosować różne formy i metody pracy - również, a może przede wszystkim - naukę poprzez zabawę. Dzięki temu uczeń, w przyjemny dla niego sposób, utrwala nabyte umiejętności.
Dzieciaki uwielbiają rebusy, zagadki, łamigłówki... Dzięki nim uczą się logicznego myślenia, analizy treści, uważności... w związku z tym trzeba po nie sięgać regularnie.
Kiedy trafiły w moje ręce "Rymowane zagadki matematyczne", byłam trochę sceptycznie nastawiona, ale już pierwsze "przekartkowanie" książeczki, mile mnie zaskoczyło.
W pierwszej kolejności zwróciłam uwagę na bardzo przyjemną szatę graficzną - tak już mam, że zwracam uwagę na to, czy książka wygląda estetycznie - i nie ważne, czy jest to kolejny na mojej półce kryminał, zbiór zadań z geometrii, czy książeczka dla najmłodszych.
Kiedy przyszła kolej na zapoznanie się z treścią, również mile zostałam zaskoczona. Prócz zagadek, na kartach książeczki znajdziemy pytania, które prowokują nas do rozmowy z młodym człowiekiem.
Które ptaki nie latają?
Co to znaczy "zrobić milowy krok"?
Po co bobry budują tamy?
Co to są Mazury?
Co to jest bocznica?
Co to jest dystans?
Co to znaczy "mimochodem"?
To tylko kilka z nich...
Zbiór zagadek poprzedzony jest rymowanym wstępem, który wprowadza dziecko w świat liczb jednocyfrowych. Dalej w kolejności pojawiają się zagadki dotyczące dodawania i odejmowania, zadania związane z kolejnością (tutaj znajdziecie zagadki dotyczące kalendarza, zegara), zadania z dodatkowym wyzwaniem (te wymagają sięgnięcia do wiedzy ogólnej, a poza tym trzeba przed ich wykonaniem wykonać pewne założenia).
Ta ostatnia grupa zagadek podoba mi się najbardziej. Aby poprawnie je rozwiązać uczeń musi coś zaważyć, dostrzec pewne zależności, prawidłowości, wykazać się określona wiedzą...
Podsumowując - uważam, że jest to pozycja, która powinna pojawić się w klasowej lub domowej biblioteczce. Treści w niej zawarte, będą nie tylko świetnym sposobem na doskonalenie umiejętności liczenia, ale mogą stać się też pretekstem do dyskusji na różne tematy dotyczące otaczającego nas świata.
Więcej informacji znajdziecie na stronie Wydawnictwa Kapitan Nauka
https://www.kapitannauka.pl/uczen-od-6-lat/2044-rymowane-zagadki-matematyczne-9788366237384.html
Dzieciaki uwielbiają rebusy, zagadki, łamigłówki... Dzięki nim uczą się logicznego myślenia, analizy treści, uważności... w związku z tym trzeba po nie sięgać regularnie.
Kiedy trafiły w moje ręce "Rymowane zagadki matematyczne", byłam trochę sceptycznie nastawiona, ale już pierwsze "przekartkowanie" książeczki, mile mnie zaskoczyło.
W pierwszej kolejności zwróciłam uwagę na bardzo przyjemną szatę graficzną - tak już mam, że zwracam uwagę na to, czy książka wygląda estetycznie - i nie ważne, czy jest to kolejny na mojej półce kryminał, zbiór zadań z geometrii, czy książeczka dla najmłodszych.
Kiedy przyszła kolej na zapoznanie się z treścią, również mile zostałam zaskoczona. Prócz zagadek, na kartach książeczki znajdziemy pytania, które prowokują nas do rozmowy z młodym człowiekiem.
Które ptaki nie latają?
Co to znaczy "zrobić milowy krok"?
Po co bobry budują tamy?
Co to są Mazury?
Co to jest bocznica?
Co to jest dystans?
Co to znaczy "mimochodem"?
To tylko kilka z nich...
Zbiór zagadek poprzedzony jest rymowanym wstępem, który wprowadza dziecko w świat liczb jednocyfrowych. Dalej w kolejności pojawiają się zagadki dotyczące dodawania i odejmowania, zadania związane z kolejnością (tutaj znajdziecie zagadki dotyczące kalendarza, zegara), zadania z dodatkowym wyzwaniem (te wymagają sięgnięcia do wiedzy ogólnej, a poza tym trzeba przed ich wykonaniem wykonać pewne założenia).
Ta ostatnia grupa zagadek podoba mi się najbardziej. Aby poprawnie je rozwiązać uczeń musi coś zaważyć, dostrzec pewne zależności, prawidłowości, wykazać się określona wiedzą...
Podsumowując - uważam, że jest to pozycja, która powinna pojawić się w klasowej lub domowej biblioteczce. Treści w niej zawarte, będą nie tylko świetnym sposobem na doskonalenie umiejętności liczenia, ale mogą stać się też pretekstem do dyskusji na różne tematy dotyczące otaczającego nas świata.
Więcej informacji znajdziecie na stronie Wydawnictwa Kapitan Nauka
https://www.kapitannauka.pl/uczen-od-6-lat/2044-rymowane-zagadki-matematyczne-9788366237384.html
Labels:
października 18, 2019
Losowanie
Od jakiegoś czasu korzystam z patyczków na których zapisane były numery. Z ich wykorzystaniem losowałam uczniów do "pójścia" do tablicy, dzieliłam ich na grupy...
Niestety z czasem patyczki zniszczyły się, więc postanowiłam zakupić nowe, większe - na których uczniowie samodzielnie zapisaliby swój numer, ozdobili go. Muszę powiedzieć, że teraz noszę w torebce małe dzieła sztuki...
Ale żeby nie było że TIKowy Belfer używa tylko patyczków...
Już śpieszę Wam przypomnieć kilka narzędzi do losowania (nie tylko uczniów)
https://www.online-stopwatch.com/random-name-pickers/name-picker-wheel/
https://wheeldecide.com/
https://www.mathsisfun.com/data/spinner.php
https://www.randomlists.com/team-generator
Niestety z czasem patyczki zniszczyły się, więc postanowiłam zakupić nowe, większe - na których uczniowie samodzielnie zapisaliby swój numer, ozdobili go. Muszę powiedzieć, że teraz noszę w torebce małe dzieła sztuki...
Ale żeby nie było że TIKowy Belfer używa tylko patyczków...
Już śpieszę Wam przypomnieć kilka narzędzi do losowania (nie tylko uczniów)
https://www.online-stopwatch.com/random-name-pickers/name-picker-wheel/
https://wheeldecide.com/
https://www.mathsisfun.com/data/spinner.php
https://www.randomlists.com/team-generator
października 13, 2019
Procenty
http://www.bbc.co.uk/schools/teachers/ks2_activities/maths/activities/percentages.swf
http://downloads.bbc.co.uk/skillswise/maths/ma17frac/game/ma17frac-game-any-fractions-method/fractionvspercentage.swf
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/percentage/MatchingPercentImages.htm
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/percentage/AnimalRescuePercentsNumberLineGame.htm
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/percentage/MatchingPercentNumber.htm
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/percentage/MatchingPercentFraction.htm
http://www.sheppardsoftware.com/mathgames/percentage/BalloonPopPercentFraction_1.htm
https://www.mathplayground.com/matching_fraction_percent.html
https://learningapps.org/view584471
https://learningapps.org/view584563
https://learningapps.org/view1066628
https://learningapps.org/view2773056
https://learningapps.org/view1556762
https://learningapps.org/view200930
https://learningapps.org/view7947742
października 08, 2019
Code Week 2019
Trwa Code Week 2019 - być może, któraś z moich propozycji będzie przydatna podczas Twoich zajęć... Klikaj i koduj!
października 01, 2019
Co i za ile? czyli gamifikacja na matematyce
- Aktywność na lekcji
- 3 zadania dodatkowe (poprawnie wykonane - z działu, kalendarz adwentowy)
- Pomoc innym (z matematyki)
- Maksymalna ilość punktów na minikartkówce
- 1-5 miejsca w Quizizz
- Wzorowe zachowanie na lekcji
- Właściwie prowadzony zeszyt
- Ćwiczeniówka oddana w terminie
- Wklejone i poprawione minikartkówki
- Udział w konkursie
- Ćwiczeniówka uzupełniona w 100%
- 5 lub 6 ze sprawdzianu, kartkówki
- Przynajmniej 75% na diagnozie
- 3 kolejne kartkówki napisane na 100% punktów
- Dodatkowa praca domowa wykonana poprawnie (ocena 5-6)
- Wzorowa praca w grupie (dla każdego członka grupy)
- Uzyskanie w konkursie szkolnym I-III miejsca, w konkursie pozaszkolnym I-X miejsca, w konkursie kuratoryjnym przynajmniej 50% punktów
Wymiana:
- „szczęśliwy numerek” (np.)
- „+” do dziennika
- Dodatkowy 1 punkt na mini kartkówce
- BONUS na minikartkówce
- Zwolnienie ze sprawdzania ćwiczeniówki (1 raz, brak oceny)
- Wydłużenie czasu na sprawdzianie o 10 min.
- Dodatkowy 1 punkt na sprawdzianie
- Zwolnienie z 1 minikartkówki (100% punktów)
- Podpowiedź na sprawdzianie (1 raz w 1 zadaniu)
- Dodatkowe 2 punkty na sprawdzianie lub kartkówce
września 03, 2019
Gry planszowe w służbie edukacji, czyli ŻABY CZY KRABY - gra na mnożenie
Chciałabym zachęcić Was do sięgania po "nieśmiertelne" gry planszowe, które moim zdaniem powinny mieć taką samą rację bytu w szkole jak narzędzia multimedialne. Mimo tego iż nazwa bloga sugeruje jego TIK-ową zawartość, postanowiłam stworzyć nową kategorię, w której będę Wam rekomendować ciekawe gry planszowe. Gry, które z powodzeniem możecie wykorzystać na zajęciach. Oczywiście sprawdzą się też podczas domowych rozgrywek z rodziną lub znajomymi. Dlaczego? - bo to świetne narzędzia, które prócz tego, że doskonalą określone umiejętności przedmiotowe i logiczne myślenie to wymagają również zaangażowania kilku osób, które nie tylko rywalizują ze sobą, ale często muszą współpracować, aby odnieść sukces.
Z racji tego iż jestem m.in. nauczycielem matematyki i wiem jaki problem maja uczniowie z opanowaniem tabliczki mnożenia, chciałabym polecić Wam grę ŻABY CZY KRABY - gra na mnożenie wydawnictwa EDGARD z serii KAPITAN NAUKA.
Ponieważ w grze przewidziano dwa poziomy trudności, możemy ją wykorzystać nawet od 6 roku życia. Górna granica wiekowa oczywiście nie obowiązuje. Oprócz umiejętności mnożenia, gra wymaga koncentracji, ćwiczy pamięć i doskonali logiczne myślenie - bo obok umiejętności matematycznych wymaga również zastosowania określonej strategii.
ŻABY CZY KRABY przypomina doskonale znaną nam grę Kółko - Krzyżyk. Polega ona bowiem na tym, aby ułożyć w jednej linii cztery żetony. Nie jest to wcale takie łatwe, gdyż pozostali gracze utrudniają nam to zadanie (graczy może być od 2 do 4) blokując nasze ruchy. Ale od początku...
Gra składa się z dwóch plansz: plansza z wynikami (duża) i plansza działań (mała). Kiedy na planszy działań gracz wskaże dwie liczby (oznacza je przeznaczonymi do tego małymi żetonami), mnoży je i wynik zaznacza na dużej planszy dużym żetonem. Następny gracz powtarza czynność poprzedniego z tą różnicą, że jego ruch na planszy działań jest ograniczony - może przesunąć żeton jedynie o jedno pole, w dowolnym kierunku, po wyznaczonych liniach. Ruch musi być więc przemyślany, aby pozwolił na położenie dużego żetonu tak, by utworzyć wspomnianą linię lub zablokować ruch przeciwnika.
Szczegóły dotyczące gry znajdziecie na stronie: https://www.kapitannauka.pl/dla-dzieci/2059-zaby-czy-kraby-gra-na-mnozenie5907608646683.html
Z racji tego iż jestem m.in. nauczycielem matematyki i wiem jaki problem maja uczniowie z opanowaniem tabliczki mnożenia, chciałabym polecić Wam grę ŻABY CZY KRABY - gra na mnożenie wydawnictwa EDGARD z serii KAPITAN NAUKA.
Ponieważ w grze przewidziano dwa poziomy trudności, możemy ją wykorzystać nawet od 6 roku życia. Górna granica wiekowa oczywiście nie obowiązuje. Oprócz umiejętności mnożenia, gra wymaga koncentracji, ćwiczy pamięć i doskonali logiczne myślenie - bo obok umiejętności matematycznych wymaga również zastosowania określonej strategii.
ŻABY CZY KRABY przypomina doskonale znaną nam grę Kółko - Krzyżyk. Polega ona bowiem na tym, aby ułożyć w jednej linii cztery żetony. Nie jest to wcale takie łatwe, gdyż pozostali gracze utrudniają nam to zadanie (graczy może być od 2 do 4) blokując nasze ruchy. Ale od początku...
Gra składa się z dwóch plansz: plansza z wynikami (duża) i plansza działań (mała). Kiedy na planszy działań gracz wskaże dwie liczby (oznacza je przeznaczonymi do tego małymi żetonami), mnoży je i wynik zaznacza na dużej planszy dużym żetonem. Następny gracz powtarza czynność poprzedniego z tą różnicą, że jego ruch na planszy działań jest ograniczony - może przesunąć żeton jedynie o jedno pole, w dowolnym kierunku, po wyznaczonych liniach. Ruch musi być więc przemyślany, aby pozwolił na położenie dużego żetonu tak, by utworzyć wspomnianą linię lub zablokować ruch przeciwnika.
Szczegóły dotyczące gry znajdziecie na stronie: https://www.kapitannauka.pl/dla-dzieci/2059-zaby-czy-kraby-gra-na-mnozenie5907608646683.html
Subskrybuj:
Posty (Atom)