listopada 15, 2020

Narzędziownik nauczyciela informatyki


Niedawno pokazałam Wam jak wygląda mój zdalny warsztat pracy. Wspomniałam wtedy, że podobny zestaw stworzyłam na potrzeby zdalnych zajęć z informatyki. Byłam zmuszona zastąpić niektóre programy innymi, tak, aby uczeń nie musiał instalować ich na swoim komputerze. 

Na potrzeby tego wpisu - poszerzyłam go o kilka propozycji, które sprawdzą się wówczas, gdy szkoła nie korzysta z rozwiązań typu: Office 365 lub G Suite. W takiej sytuacji dostęp do programów typu: edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny czy program do prezentacji, zagwarantuje jeden z darmowych pakietów Libre Office lub Open Office.

Edytor tekstu 

  • Word (Office 365)
  • Dokumenty Google
  • LibreOffice, OpenOffice 

Arkusz kalkulacyjny

  • Excel (Office 365)
  • Arkusz Google
  • LibreOffice, OpenOffice

    Program pocztowy

    • Outlook (Office 365)

    Grafika

    Animacja

    Multimedia

    Programowanie

    Tworzenie stron internetowych, HTML


      1 komentarz:

      1. Po programowaniu widać miłość do pythona :D można rozbudować listę o narzędzia jetbrains, które są przystosowane pod wiele technologii :)

        OdpowiedzUsuń

      Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.