listopada 18, 2021

Matematyka nA Rozszerzonym poziomie na bis

Niespełna rok temu miałam możliwość przyjrzeć się bliżej ciekawej publikacji, którą wypatrzyłam na Facebooku. Wtedy moją uwagę przyciągnęła wykorzystana w książce AR czyli rozszerzona rzeczywistość. Okazało się, że jest to pozycja przeznaczona do samodzielnej nauki matematyki dla klas 7-8. 

Tutaj znajdziecie mój wpis dotyczący tej pozycji: 
https://tikowybelfer.blogspot.com/2021/01/matematyka-na-rozszerzonym-poziomie.html


          

Dziś w moje ręce trafił odpowiednik tej pozycji - tyle, że dla czwartoklasistów. Tak się składa, że w tym roku rozpoczęłam pracę z klasą czwartą właśnie, pomyślałam więc, że to świetna okazja, aby pokazać ją moim uczniom.

W książce połączono druk z odręcznym pismem, który przypomina kolorowe uczniowskie notatki. Dzięki temu ma ona mniej formalny wygląd, a to z pewnością zachęca do lektury. Prosty język i liczne rysunki pomogą zrozumieć omawiane zagadnienia. 

Podobnie jak w poprzedniej pozycji na początku każdego działu znajdziemy odpowiedź na pytanie "Po co nam to?" No właśnie - uczniowie chętniej uczą się, jeśli wiedzą do czego może im się przydać kształtowana umiejętność. 

Dalej, kolejno pojawiają stałe elementy: 

  • Nazewnictwo, 
  • Zasady działania i wzory, 
  • Przykłady, 
  • Zadania (wśród nich tzw. zadania życiowe)
  • Notatki własne
Ten uporządkowany sposób prezentacji treści nie tylko usprawni wyszukiwanie konkretnych informacji, ale z pewnością ułatwi dzieciakom samodzielną pracę. Moim zdaniem robotę robią wskazówki (protip), które podpowiadają uczniom jak się uczyć, na co zwrócić uwagę itp. 

Oczywiście nieodłącznym elementem książki są liczne markery, które po odczytaniu przez dedykowaną tej pozycji aplikację (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.edutechnologies.matmanaluzie4klasa&gl=PL) zamieniają się w obrazy AR. Część z nich przekierowuje nas do filmików czy zadań. Dla uczniów to z pewnością niezwykle atrakcyjny element.  

Aplikacja prócz skanera AR daje nam do dyspozycji - z podziałem na poszczególne działy - powtórki, możliwość sprawdzenia wyników zadań, które ukryte są pod znacznikami oraz quizy pozwalające sprawdzić wiedzę i umiejętności w obrębie danego działu. 

Książka + aplikacja to świetny sposób na zachęcenie dziecka do samodzielnej nauki matematyki. To ważne, aby uczyć dzieciaki samodzielności w tym zakresie. Oczywiście konieczna jest motywacja, a sposób prezentowania treści i możliwość wykorzystania aplikacji z pewnością zdecydują o atrakcyjności tej pozycji. 

Myślę, że książkę  można podsunąć nawet trzecioklasistom, którym nauka matematyki przychodzi bez wysiłku. W ten sposób mogliby rozwijać swoje umiejętności samodzielnie. 


 
  
  

  

  

Co o "Matmie na luzie" sądzą moi uczniowie?

Nikola, uczennica klasy IVa,  SP Kleszczów

Matma na luzie - najlepsza książka z aplikacją.
W tej książce podobają mi się kolorowe dopiski, wytłumaczenia, które łatwo zrozumieć. Na wstępie każdego rozdziału jest tak zwane "Po co nam to" - pomaga to w rozumieniu danego rozdziału. Po każdym skończonym temacie można zrobić "Notatki własne".
Najlepsza jest książka sama w sobie, a na drugim miejscu jest aplikacja. Można w niej skanować znaczniki, dzięki czemu wyświetlają się filmiki, zadania lub obrazki.


Oskar, uczeń klasy IVa, SP Kleszczów

Najbardziej podoba mi się okładka i tytuł. Fajnie, że wszystko jest w prosty sposób tłumaczone. Dobrze, że informacje są wyróżniane kolorami i jest miejsce na notatkę. Podoba mi się, że po każdym dziale są zadania do samodzielnego wykonania. 







Brak komentarzy:

Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.