lipca 15, 2020
Eliksir sposobem na tabliczkę mnożenia
Jak pomóc dziecku opanować tabliczkę mnożenia?Zastanawiałam się nad tym wielokrotnie i jako rodzic, i jako nauczyciel. Jest wiele sposobów i narzędzi, które niewątpliwie wspomagają ten proces. Które skuteczniejsze? To bardzo indywidualna sprawa...
Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam, wykorzystanie narzędzia jakim jest gra karciana.
Zadaniem gier, które wykorzystujemy w edukacji, jest stworzenie warunków, w których uczeń czuje się komfortowo, bezpiecznie, gdyż gra kojarzy mu się z rozrywką, zabawą. Oczywiście, jak mówi powiedzenie - kij ma dwa końce - tam gdzie uczeń dostrzega zabawę, nauczyciel powinien dostrzec skuteczne narzędzie - w tym przypadku do nauki i doskonalenia tabliczki mnożenia.
Jeśli dodatkowo dajemy dziecku do ręki kolorowe, zabawne karty - będzie dużo chętniej wykonywać zadania, pokonywać trudności, które pojawią się w rozgrywce.
Oprócz tego, że gry ułatwiają pokonywanie trudności natury merytorycznej (nauka tabliczki mnożenia), to nie można też nie dostrzegać ich roli w sferze społecznej. Każda gra ma swoje zasady, reguły, których należy przestrzegać. Pojawia się inny gracz (lub gracze) z którymi uczeń będzie rywalizował, a co za tym idzie pojawi się problem przegranej. Zdecydowanie powinniśmy oswajać dziecko z taką możliwością, przy okazji pracować nad tym, że porażka (nie tylko w grze) powinna mobilizować do dalszej, lepszej pracy a nie zniechęcać i złościć. Idąc dalej tą drogą - wygrana wymaga często komunikowania się i współpracy między graczami, analizowania rożnych rozwiązań i możliwości. Uważam, że rola gier w obu aspektach jest nie do przecenienia.
Dlatego bez wahania chciałabym zaprezentować Wam grę ELIKSIR MNOŻENIA wydawnictwa REBEL.
Gra składa się z 60 kolorowych, zabawnych kart, podzielonych na dwie kategorie, dzięki czemu możemy prowadzić rozgrywki na różnym poziomie trudności, a co za tym idzie stosować grę dla różnych grup wiekowych. Jeśli zdecydujemy się na poziom łatwy (mnożenie przez 2, 3, 4 i 5) to wybieramy tylko karty z zielonymi potworami (24 karty). Jeśli chcemy zagrać na poziomie średnim wybierzemy 36 kart z fioletowymi potworami (mnożenie przez 6, 7, 8 i 9). Rozgrywka na poziomie trudnym, wymaga użycia całej puli 60 kart.
Każda karta podzielona jest na dwie części: z potworem (wynik mnożenia - iloczyn) i eliksirem (czynnik).
Zasady gry są bardzo proste...
Tasujemy karty (wybrane lub wszystkie), a następnie wykładamy przed każdym z dwu graczy po jednej karcie. Ponadto każdy gracz otrzymuje cztery karty, których nie ujawnia przeciwnikowi. Reszta kart trafia do zakrytego stosu.
Jeśli uda się nam upolować potwora przeciwnika - kartę z potworem zabieramy (to jest nasz punkt), a dwie karty, które zawierały eliksiry-czynniki trafiają na spód stosu. Gra toczy się do momentu, aż jeden z graczy zbierze pięć punktów (pięć kart).
Więcej szczegółów i informacji znajdziecie na stronie wydawnictwa REBEL
Poniżej różne przypadki "upolowania" potwora przeciwnika...
Dlatego bez wahania chciałabym zaprezentować Wam grę ELIKSIR MNOŻENIA wydawnictwa REBEL.
Gra składa się z 60 kolorowych, zabawnych kart, podzielonych na dwie kategorie, dzięki czemu możemy prowadzić rozgrywki na różnym poziomie trudności, a co za tym idzie stosować grę dla różnych grup wiekowych. Jeśli zdecydujemy się na poziom łatwy (mnożenie przez 2, 3, 4 i 5) to wybieramy tylko karty z zielonymi potworami (24 karty). Jeśli chcemy zagrać na poziomie średnim wybierzemy 36 kart z fioletowymi potworami (mnożenie przez 6, 7, 8 i 9). Rozgrywka na poziomie trudnym, wymaga użycia całej puli 60 kart.
Każda karta podzielona jest na dwie części: z potworem (wynik mnożenia - iloczyn) i eliksirem (czynnik).
Zasady gry są bardzo proste...
Tasujemy karty (wybrane lub wszystkie), a następnie wykładamy przed każdym z dwu graczy po jednej karcie. Ponadto każdy gracz otrzymuje cztery karty, których nie ujawnia przeciwnikowi. Reszta kart trafia do zakrytego stosu.
Gracze wykładają karty na zmianę. Kolejka obejmuje trzy kroki:
- wybieramy jedną z czterech kart i wykładamy ją na stole, obok karty, która się już tam znajduje,
- jeśli to możliwe - tak wybieramy kartę by schwytać potwora przeciwnika (tak dobieramy czynniki-eliksiry na naszych kartach, aby ich iloczyn był równy wartości potwora przeciwnika),
- dobieramy kartę z stosu (tak aby przez cały czas mieć "na ręce" cztery karty)
Przykład doboru kart:
Jeśli uda się nam upolować potwora przeciwnika - kartę z potworem zabieramy (to jest nasz punkt), a dwie karty, które zawierały eliksiry-czynniki trafiają na spód stosu. Gra toczy się do momentu, aż jeden z graczy zbierze pięć punktów (pięć kart).
Więcej szczegółów i informacji znajdziecie na stronie wydawnictwa REBEL
Poniżej różne przypadki "upolowania" potwora przeciwnika...
Dziękuję firmie
za przekazanie gry do testowania.
Brak komentarzy:
Zachęcam do komentowania i dzielenia się spostrzeżeniami i opiniami na temat mojego bloga i tematyki postów.